Inför match: Öster - Örebro

Andra hemmamatchen för året och tredje omgången väntar när vi under tisdagskvällen får besök av klassiska Örebro SK på Visma Arena.

Det har varit en fartfylld start på säsongen där Öster hittills gått obesegrade mot fjolårets allsvenska lag, Degerfors och Varberg. Senast kom laget tillbaka från ett underläge och tog årets första härliga trea i bortapremiären inför ett fantastiskt rödblått stöd på Påskbergsvallen.

Nu väntar ett Örebro som inlett säsongsinledningen med två förluster och placerar sig därför sig längst ned av tabellen. En tabell som dock givetvis inte tagit form ännu.

En hel träningsvecka har nu passerat och inför tisdagen är det ett fulladdat Österlag som gör sig redo för en ny kvällsmatch på Visma Arena.
Huvudtränare Martin Foyston delger sina tankar inför matchen mot Örebro:

Hur ser vår status ut i spelartruppen?

- Det är ett fullt friskt lag där alla är redo och uttagningsbara inför imorgon. Senast hade vi Daniel Ljung borta då han och flickvän väntade sitt första barn. Alla har varit i träning och vi har en stark matchtrupp som är fullt redo för uppgiften.

Hur ser du på Örebro som motstånd?

- Vi möter ett lag som inte fått den bästa tänkbara starten på sin säsong. Därför måste vi ha i åtanke att det kommer hit ett lag som kommer till Visma Arena som "underdog" och inte har något att förlora. Vi måste ha ett stort fokus på det vi gör.

Vad kan publiken vänta sig imorgon?

- Ett lag som tar kampen från start och vi ska se till att ha fokus på vårt spel. Vi har startat bra i de två inledande matcherna mot två bra lag i Degerfors och Varberg, och vi ska se till att hålla uppe det spelet även imorgon kväll.

Avspark sker klockan 19.00 och insläpp 18.00 från alla publikentréer. Matchuppladdningen startar redan 17.00 på Östergatan & BAR 1930 för fantastisk mat och kylda drycker. Kom ihåg att du måste ha köpt din biljett för entré in till restaurangen. Biljetter köper du alltid billigast på nätet (på arenan tillkommer en serviceavgift).

Ståplatspublik och East Front-medlemmar hänvisas till att ladda upp på Bar 1930, till höger om Östergatans entré, för att sedan gå in via entrén från Södra kortsidan vid insläpp. Du som medlem i East Front erhåller 15% rabatt på både mat & dryck inne i Bar 1930 (gäller hela notan). Sittplatspublik hänvisas till restaurangsidan, vänster om entrén till Östergatan.

Du som inte har möjlighet att stötta laget på plats kan livestreama matchen via Discovery+ och TV4 Play.

Framåt Öster!