Välkommen hem Fredrik Lundgren

Fredrik Lundgren blir tredje nyförvärvet inför säsongen 2018, mittbacken och tidigare Österspelaren anländer från IFK Värnamo och har skrivit på ett kontrakt som löper över 2+1 år.

Hur känns det att komma tillbaka till Östers IF och vad är skillnaden då från nu?
- "Känns jättekul och känns också väldigt inspirerande att få spela för Östers IF. Skillnaden då från nu är att det är väldigt många nya ansikten i truppen som ska bli väldigt kul att få lära känna. Är fyra år äldre Sen jag var här sist men också 100 superettan matcher rikare. Sen jag lämnade så har jag alltid följt föreningen både i div. 1 och superettan så min känsla för föreningen har alltid funnits där men nu ser jag mest framemot att få känna mig som en riktig Öster spelare. Det kände jag inte riktigt att jag hade varit när jag lämnade 2013."

Vad kommer du främst kunna bidra med?
- "Är en kille som älskar att vinna fotbollsmatcher och kommer göra allt för att Östers IF ska vinna så många matcher som möjligt under min tid här. Vilja ha mycket boll, våga mycket med bollen och ge mina lagkamrater så bra pass som möjligt. Ska Bidra med mitt försvarsspel individuellt men också prata mycket med de andra på planen så vi alltid kommer vara så rätt som möjligt i vårt spel. Så vi kan spela den offensiva, fartfyllda och aggressiva fotboll vi vill."

Vad har du för målsättningar och hur ser du på lagets potential?
"Spela så många matcher som möjligt och våga mycket med mitt spel med bollen. Öster kom 5:a förra året och gjorde det bra som nykomling. Nu blir det en annorlunda fotboll men tror att den kommer passa Öster också lika bra. Finns många bra spelare i truppen. Hårt arbete och viljan att våga som kommer ta oss långt."

Dina tankar om säsongen som väntar?
"Bara positiva tankar. Rolig serie med roliga lag som både åkt ut och gått upp så det kommer bli många roliga och intressanta matcher."

Namn: Fredrik Lundgren

Ålder: 24