U21 utslagna ur A-slutspel

Östers U21 åkte i onsdags till Borås för att försöka säkra ett avancemang i A-slutspelet i Folksam U21-serien. Förutsättningarna inför matchen var att Öster var tvungna att vinna för att kunna ta sig vidare. Inför matchen var tränaren Andreas Ottosson hoppfull och menade att laget hade goda chanser att vinna. Öster hade dock stora problem med sitt spel och förlorade med 2-0. Vi ringde upp en besviken Andreas Ottosson för att höra hans syn på matchen.

Hur var matchen?

-Vi gör vår sämsta match i hela slutspelet. Vi fick aldrig igång vårt spel. Matchen vad fylld av tekniska misstag och felpass. Elfsborg är egentligen inte bra utan det är vi som är dåliga. Hade vi spelat som mot Djurgården och GIF Sundsvall är jag ganska säker på att vi hade kunnat slå dem. Även om inte Elfsborg var bra så vann de rättvist. Vi bjuder på alldeles för många chanser.

Vad var det som inte fungerade?

-Det är svårt att säga. Vi spelade som sagt bra i de tidigare matcherna och med den spelartrupp jag hade med mig kan man förvänta mycket mer, det var riktigt låg nivå på vårt spel. Jag är väldigt besviken på spelarnas insats och det var ingen som kom upp i sin normala standard.

I och med onsdagens förlust så är U21-laget nu alltså utslagna ur slutspelet och säsongen är därmed över.

Text: Support 1930/Per Gustavsson