U21-Derby på Myresjöhus Arena

På söndag möts de bägge A-lagen i ett rykande Smålandsderby i Superettan. Ikväll möts de bägge lagens U21-lag på Myresjöhus Arena. Missa inte Östers IF mot IFK Värnamo - avspark 17.00.

Tabellen inför den 6:e omgången av Folksam U21 Superettan Södra toppas av Landskrona BOIS. Inför kvällens match placerar sig Öster som 5:a på sex poäng med målskilladen 11-7 och IFK Värnamo strax efter på fem poäng.

Kvällens bägge lag ställer upp spelare som vill visa kvalitéer och matchen kan komma bjuda på bra fotbollsunderhållning. Då Peter Wibrån är bortrest för dagen, blir det U19-tränaren Christian Stridh som coachar Österlaget för kvällen.

Noteras bör att målvakten Alexander Nadj är tillbaka i matchspel efter en längre tid av rehabträning.

Fri entré - Välkomna - Tillsammans Tillbaka!

Östertruppen

#1 Ivan Gibanica, #2 Fredrik Henriksson, #4 Patrik Bojent, #6 Bo Svensson, #8 Albin Johansson, #9 Jonatan Rehnström, #10 Lukas Quist, #11 Jonas Hellgren, #12 Alexander Nadj #15 Andreas Birgersson, #16 Emil Andersson, #18 Pa Konate, #19 Simon Wennerhag, #20 Otto Eriksson, #21 Jonathan Stolth, #23 Philip Hausenkamp och #27 Karl-Johan Lindblad

Resutat, Statistik & Tabell mm --> www.svenskfotboll.se