U19: Inför Landskrona BoIS borta

Två tuffa matcher på fyra dagar i U19-Allsvenskan Södraväntar för Öster. På torsdag hemma mot Malmö FF men redan i kväll väntar topplaget Landskrona BoIS på bortaplan.

Efter sex omgångar utgår Öster från en sjundeplacering och

nio poäng med målskillnad. Med sig har laget tre oavgjorda, två vinster och endast en förlust. Senast vinst på bortaplan mot Lunds BK 0-1.

I kväll möter man tabelltvåan Landskrona som inför kvällens match radar upp sviten F-V-V-V-V-V-F och 15 poäng. Tillfällig serieledare är BK Häcken på 16 poäng.

I kväll spelas omgång 8. Att Öster just nu är det enda laget som bara spelat sex matcher, beror på att sjunde omgången mot Malmö FF skulle ha spelats förra veckan. Den matchen är istället flyttad till torsdag 21 maj kl 18.00 denna veckan.

Östers spelade matcher

1. IFK Göteborg - Östers IF 4-0

2. Östers IF - GAIS 1-1

3. Kristianstads FF - Östers IF 1-1

4. Östers IF - Trelleborgs FF 3-0

5. Östers IF - Falkenbergs FF 1-1

6. Lunds BK - Östers IF 0-1

Östers tränare Christian Stridh;

Kommer bli en tuff utmaning att möta BOIS ikväll. De har börjat serien på ett bra sätt och har ett starkt lag. Vi kommer med en seger i bagaget från matchen senast och har ett gott självförtroende med oss. Vi behöver dock se till att bli lite mer spetsiga i vårt anfallsspel och det handlar framförallt om att våga trycka fram mer folk i offensiven. Ibland kanske man blir straffade, men det är risk man måste våga ta om man vill producera mer framåt.

Östertruppen

3 Oskar Dahlström, 4 Filip Stenmark, 6 Filip Örnblom, 7 Martin Srpcanski, 9 Henrik Dahlqvist, *10 Karl Hjertberg, 12 Tobias Dahlberg, 14 Charlie Vindehall, 15 Erik Hancke, 16 Lukas Quist, 18 Gustav Bogren, 19 Johan Hjalmarsson, 20 Jonathan Stolth, 22 Philip Hausenkamph, 27 Jesper Andersson och *31 Victor Jonassson

* spelare från U17-truppen

Ej tillgängliga spelare:

Axel Strandberg - Sjuk, Patrick Karlsson - Skadad, Fredrik Henriksson - Skadad, Innocent Kakooko - Skadad, Bajram Haziri - Skadad, Erik Cajnerud - Skadad och Ismar Barucija - Skadad.

Matchlänkar

Följ Östers IF i sociala medier: