U19 först ut på Myresjöhus Arena mot GAIS

Premiären i U19-Allsvenskan Södra borta mot IFK Göteborg slutade med förlust 4-0.

Inför andra omgången och hemmpremiären tar ett revanschsuget Öster emot GAIS på Myresjöhus Arena.

Det innebär att dagens match blir den första för året på hemmaarenan. Jämfört mot föregående match så är mittbacken Filip Örnblom och ytterbacken Jonathan Stolth tillbaka i laget. Mittbacken Filip Stenmark är kallad till A-lagsmatch mot Norrby IF och bägge mittfältarna Johan Hjalmarsson och Patrick Karlsson har dragit på sig skador under veckan.

Det lämnar utrymme för andra spelare. Inlåndade spelare från U17 är återigen forwarden Karl Hjertberg samt målvakten Victor Jonasson.

Matchen spelas på Myresjöhus Arena - Avspark kl 14.00 - Välkomna!

Östers tränare Christian Stridh;

- Det gäller att göra en klart bättre prestation än vad vi gjorde förra helgen. Vi måste se till att vara aggressivare och tuffare i vårt försvarsspel och bli bättre i spelet utan boll med bättre rörelse och mer maxlöpningar. Det handlar helt enkelt om att ha ett högre tempo i allt vi tar oss för. Vi förväntar oss en tuff match då GAIS är ett mycket bra lag som slagit både BK Häcken och IFK Göteborg under ligacupspelet i vår.

ÖSTERS IF - SPELARTRUPP

1 Ivan Gibanica (mv), 2 Fredrik Henriksson, 3 Oskar Dahlström, 5 Axel Strandberg, 6 Filip Örnblom, 7 Martin Srpcanski, 9 Henrik Dahlqvist, 10 Innocent Kakooko, 11 Karl Hjertberg, 14 Charlie Vindehall, 15 Erik Hancke, 16 Lukas Quist, 18 Gustav Bogren, 20 Jonathan Stolth, 22 Anton Lantz, 27 Jesper Andersson och 31 Victor Jonasson (mv).

Tränare: Christian Stridh & Peter Wibrån

Ej tillgängliga spelare: Tobias Dahlberg (mv) - (avstängd), Patrick Karlsson - (skada), Johan Hjalmarsson - (skada), Filip Stenmark - (match A-lag),  Erik Cajnerud (långtidsskada) Ismar Barucija (långtidsskada) samt Bajram Haziri (långtidsskada).

GAIS - SPELARTRUPP

gais.se --> U19-truppen

ARENA/SPELPLATS

Myresjöhus Arena - Avspark kl 14.00