DM P17: Inför kvarten mot Assyriska IK hemma

Kvartsfinal mot Assyriska IK från Jönköping på Värendsvallens konstgräs i kväll med avspark kl 19.00 - välkomna!

På torsdag spelar Öster vårsäsongens sista seriematch borta mot FK Karlskrona. Först ut i kväll är Assyriska IK som till vardags hör hemma i P17 Elit Vår, en serie som Öster U16 leder med sju poängs marginal.

Östers väg till kvartsfinal:

29/3 Älmhults IF (b) 1-9

11/4 Tingsryds United FC (h) 9-1

13/5 Ljungby IF (b) 0-4 (1/8-final)

Assyriskas väg till kvartsfinal:

29/3 Tranås FF (b) 1-2

6/4 Tabergs SK (h) 1-0

9/4 Husqvarna FF (b) 4-1

6/5 Vimmerby IF (h) 1-0 (1/8-final)

Östers tränare Markus Lindberg inför matchen;

- Att spela cupmatcher ger oss möjlighet till mer speltid för alla spelare, speltid innebär möjlighet till utveckling. Vi har inte mött Assyriska innan men kommer sikta på att sätta full fart ifrån början och ge 100% i vår prestation vilket skall leda till avancemang. Vi siktar på att ta oss vidare och få ytterligare mer speltid för spelarna.

Östertruppen

Pierre Abou Abboud (mv), Ludvig Bengtsson, Joel Björck, Felix Emanuelsson, Victor Ericsson, Karl Hjertberg, Robin Johansson, Andreas Linnell, Albin Ljungdahl, Mikael Saglamoglu, Jakob Schröder, Carl Stenberg, Felix Turesson och Hugo Wilhelmsson

Tränare: Markus Lindberg och Joel Bäckström.

Matchlänkar

Följ Östers IF i sociala medier: