U14 presterade i Norrköping under påskhelgen

Hela U14-truppen inför avresan till Norrköping under påskhelgen.

Under påskhelgen reste Öster U14 för att delta i Peking Träningsläger som arrangerades av IFK Norrköping. Östers IF fick genom inbjudan ett utmärkt tillfälle att under tre dagar både träna och spela matcher och samtidigt svetsa samman truppen på 31 spelare. Tredje klubb att delta var Hammarby IF.

Östers U14-trupp består av 31 spelare som matchas i två olika serier. I den ena möter man jämnåriga och i den andra möter man spelare som är ett år äldre. Under helgen deltog Östers IF med nästan samtliga spelare under lägret.

I första matchen vann Öster mot IFK Norrköping med 4-2 efter 2-0 i halvlek. Senare samma dag spelade andra halvan av truppen mot Hammarby IF och vann med hela 17-0! I tredje matchen och den andra i ordningen mot IFK Norrköping, vann Österlaget till slut med 3-1 efter 1-1 i halvlek. Fjärde matchen, den andra mot Hammarby IF, slutade även den med seger och resultatet skrevs till 6-0.

Ansvarig Östertränare Jonas Knutsson;

- En fantastisk möjlighet och en fantastisk upplevelse för både killarna men också för oss ledare. Vi är mycket nöjda med vad vi har fått ut av helgen. Vi har kunnat träna tre gånger och vi har spelat fyra matcher med bra prestationer och resultat. Grabbarna har fått lära sig mycket, allt från att bo på hotell, ta eget ansvar, fått möta Allsvenska lag i en härlig miljö och mycket mycket mer. Vi är tacksamma för att IFK Norrköping valde att rikta sin inbjudan till oss.