Tränarstaben klar för säsongen 2013

Östers IF har gjort klart med tränarstaben runt Herrlaget kommande säsong. Idag skrev Jörgen Petersson och Jan ”Lill-Damma” Mattsson på som tränare för Östers IF samtidigt som målvaktstränaren Göran Mårtensson förlängde sitt kontrakt.

Jörgen kommer närmast från IFK Värnamo där han lyckades med konststycket att klara kvar laget i Superettan trots att de hade ett mycket dåligt utgångsläge när han tillträdde.

Jan ”Lill-Damma” Mattsson kommer närmast från LdB Malmö. Där har han framförallt ansvarat för specialträningen för forwards. Under de 4 åren har skytteliga vinnaren i allsvenskan kommit från LdB Malmö.

”Vi är glada att vi lyckats knyta Andreas Thomsson, Jan Mattsson och Jörgen Petersson till Östers IF. Att Göran Mårtensson fortsätter som målvaktstränare är också mycket glädjande. Förutom att samtliga är duktiga tränare och kan fotboll står de för ett ledarskap som Östers IF vill ha. Jörgen, ”Damma” och Göran har arbetat ihop tidigare bl.a i Värnamo. De känner varandra väl och kompletterar Andreas Thomsson på ett mycket bra sätt med sina spetskompetenser”, säger Sportchefen Peter ”Kuno” Johansson.

”Jag ser med spänning fram emot kommande säsong och det känns bra att vara tillbaka i Östers IF. Tycker att både spelare och ledare under året gjort ett fantastiskt bra jobb. Det känns inspirerande att vara en del av detta fortsatta arbete med att försöka etablera Östers IF i allsvenskan”, säger Jörgen Petersson.

”Det känns härligt att vara ”hemma igen” i Östers IF efter några års bortavaro. Att få möjligheten att fortsätta utveckla spetskompetensen som målskyttar måste ha är både viktigt och kan var direkt matchavgörande. Jag ser fram emot att jobba ihop med övriga i tränarstaben och tror att vi tillsammans med spelarna kan utveckla laget ytterligare”, säger Jan ”Lill-Damma” Mattsson.

Kalle Björlund kommer tillsammans med Roar Hansen att träna HIF nästa år. ”Jag vill tacka Kalle för två mycket fina år i Östers IF där han tillsammans med Roar och övriga ledare gjort ett fantastiskt bra jobb, säger sportchefen Peter "Kuno" Johansson.