Söderberg förlänger

Idag skrev Östers skyttekung Freddy Söderberg under ett kontrakt som gör honom till Österspelare fram till och med 2015. Freddy har varit enormt nyttig för Öster under 2012 och har t ex hittills hunnit med 11 mål i årets Superetta, vilket innebär delad skytteligaledning med Halmstads Gudjón Baldvinsson.

“- Mycket glädjande förstås, Freddy är en viktig pusselbit i nästa års trupp. Han var uppe på kansliet och skrev under precis innan laget åkte iväg med bussen till Degerfors (inför morgondagens match, red anm)” säger sportchefen Peter Kuno Johansson.

Utöver Freddy så är det fler kontrakt som ska förlängas/förnyas och på frågan om Freddys underskrift underlättar det arbetet svarar Kuno ärligt:

“- Självklart är det så. Vi är inne i slutförhandlingar med samtliga av de här spelarna och hoppas kunna ha ytterligare ett par spelare klara i nästa vecka och resten inom två veckor.”

Text: Support 1930