Robertino Kljajic lämnar Östers IF

Östers spelartrupp reduceras för tillfället från 17 till 16 spelare sedan det idag blev klart att målvakten Robertino Kljajic inte fortsätter i klubben.

Robertino kom som tredjemålvakt till Östers IF från Höganäs BK i division tre inför den allsvenska säsongen 2013. Under den gångna säsongen lånades Kljajic ut till Degerfors IF, för vilka han spelade nio tävlingsmatcher.

Östers sportchef Peter Wibrån:

-Vi vill ha spelare i Östers IF som brinner för föreningen och uppfyller de värdegrunder som vi har. Det gör inte Robertino och därför väljer vi att gå vidare och istället leta nya målvakter. Vi har kommit relativt långt i den processen och vi hoppas kunna presentera ett nytt namn inom kort samt att vi ser fram emot träningsstarten då ett par målvakter kommer att visa upp sig.

Spelare med kontrakt 2015: Emil Andersson, Elmin Nurkic, Johan Andersson, Karl-Johan Lindblad, Mario Vasilj, Denis Velic, Otto Eriksson, Mehmed Hafizovic, Alexander Henningsson, Simon Wennerhag, Andreas Wihlborg, Andreas Birgersson, Jonathan Drott, Freddy Söderberg, Josef Elvby och Jonatan Rehnström.

Spelare som lämnat truppen: Tibor Joza (lån Falkenbergs FF), Alexander Nadj, Oscar Berglund, Jonas Hellgren, Vlado Zlojutro, Alhaji Gero, Marcus Bergholtz och Robertino Kljajic.