Rekordungt U21 åkte hem med poäng från Ljungskile

Ett rekordungt U21 stod upp bra mot ett mer rutinerat Ljungskile igår på Skarsjövallen. Ledning i halvlek genom Emil Jönsson, slutade med oavgjort 1-1.

Poäng med sig hem är en bra början på en tuff och hårt belastande vecka för samtliga Österspelare från U17 upp till A-lag. Redan på torsdag tar sig U21 an GAIS på Myresjöhus Arena. På fredag, när Ängelholms FF kommer på besök, är det dags för Superettan igen.

Det innebär att även torsdagens U21-lag blir ett ungt lag med spelare som nu får chansen att känna på högre nivåer, bra tillfällen att förkovra sig viktiga erfarenheter men också visa vad man går för.

I gårdagens Öster fanns också den chilenske provspelaren, Luis Alberto Gutierrez Herrera, med på plan och spelade hela matchen. Luis som tränat med Öster U19 i en vecka, kommer under de närmaste dagarna att träna med A-laget samt spela torsdagens U21-match mot GAIS. Öster coachades av Christian Stridh, till vardags U19-tränare, som ersatte Peter Wibrån för kvällen.

Målfakta

10' 0-1 Emil Jönsson

65' 1-1 Korab Bakraqi

Christian Stridh kommenterar matchen, unga spelare och veckans matchning;

Startelva

2. Fredrik Henriksson, 3. Oskar Dahlström, 6. Bo Svensson, 8. Johan Hjalmarsson, 9. Jonatan Rehnström (K), 12. Ivan Gibanica (mv), 15. Emil Jönsson, 19. Simon Wennerhag, 20. Jonathan Stolth och 23. Philip Hausenkamph

Avbytare

7. Valentino Srpcanski, 14. Charlie Vindehall och 16. Lukas Quist

Nästa match

Hemmamatch mot GAIS redan nu på torsdag 24 juli kl 17.00 på Myresjöhus Arena - Välkomna!

För matchfakta och tabell --> Svenskfotboll.se