Östers U17 segrare av LF Elit Cup!

I helgen avgjordes LF Elit Cup i Tipshallen, Växjö. Som segrande lag i söndagens final stod Östers U17.

Östers U17-lag stod som segrare i helgens final av LF Elit Cup. Med 6 matcher spelade, 0 insläppta mål under ordinarie tid och 12 mål gjorda kan U17-killarna vara mer än stolta över sin insats.

– Att killarna får ta en titel och vinna en turnering på det här sättet är fantastiskt roligt! De har varit väldigt bra både på och utanför planen hela helgen. Att vi roterat på spelarna och kunnat spela med så hög lägstanivå säger också vilken grupp detta är. Vi kan lyfta många som gjort fantastiska prestationer under turneringen men laget har tillsammans tagit sig till den nivå man visar upp, säger Markus Lindberg, tränare i Östers U17-lag.

Efter lagets fantastiska prestation ser tränare Markus Lindberg fram emot resten av säsongen;
– Allting har en start och ett slut. Turneringen är nu slut men året har bara börjat. En månad är genomförd, och elva består. Jag är helt övertygad om att detta är inte det sista laget vinner i år, säger Markus Lindberg.

På cupens officiella hemsida kan du ta del av resultaten i sin helhet. Där kan du också läsa mer om LF Cup.

Östers U17 i LF Cup
Antal spelade matcher: 6