Östers spelartrupp börjar ta form

Pusselbitarna i Östertruppen har börjat falla på plats.

Just nu är 13 spelare klara för nästa säsong och fler spelare väntas bli klara inom kort.

I onsdags förra veckan presenterade klubben det nya tränarparet, Thomas Askebrand (2+1 år) och Karl-Gunnar Björklund (3+1 år).

Sedan dess har spelarsamtalen tagit ny fart. Målsättningen har hela tiden varit och är att behålla större delen av spelarna i division ett med målsättningen att ta laget tillbaka till Superettan så snart som möjligt.

Idag kan Östers IF presentera 13 spelare som har kontrakt och är klara för spel kommande säsong;

Robertino Kljajic, Emil Andersson, Elmin Nurkic, Johan Andersson, Karl-Johan Lindblad, Mario Vasilj, Denis Velic, Otto Eriksson, Mehmed Hafizovic, Alexander Henningsson, Simon Wennerhag, Andreas Wihlborg och Andreas Birgersson.

Spelare som lämnat truppen: Alexander Nadj, Oscar Berglund och Jonas Hellgren. Klart är också att inlånade Tibor Joza återvänder till Falkenbergs FF.

Sportchefen Peter Wibrån kommenterar:

- Vi har arbetat intensivt de senaste veckorna för att få klart med spelarna inför 2015. Vi har nu kommit en bra bit på väg. Just nu pågår fler positiva förhandlingar med befintliga och nya spelare och vi hoppas få klart med dem inom kort. Vi siktar på 20 utespelare + 2 målvakter i truppen kommande säsong.