Östers målvaktsbesättning klar

Östers målvakter 2014 fr vänster Robertino Kljajic, Oscar Berglund och Alexander Nadj

Östers målvaktsbesättning inför 2014 blev klar under söndagseftermiddagen. Sedan tidigare finns Alexander Nadj som för tillfället finns på skadelistan i truppen. Nu får han sällskap av Robertino Kljajic som förlängt sitt kontrakt med Öster och nyförvärvet Oscar Berglund.

I morgon kl 10.00 drar Öster igång försäsongsträningen i Tipshallen. Då finns första chansen att se nyförvärvet Oscar Berglund in action. Han kommer närmast från seriekonkurrenten GIF Sundsvall som han spelat för i både Allsvenskan och Superettan och har innan det tillhört Helsingborgs IF under flera år. Oscar har även representerat Assyriska FF i Superettan. Moderklubben heter Adolfsberg och kontraktet är skrivet över 2 år.

Öster kan också avslöja att Robertino Kljajic som anslöt till laget under förra säsongen nu är klar för en fortsättning i klubben. Även det kontraktet är skrivet på 2 år.

- Vi är mycket nöjda med att ha knutit till oss både Oscar och Robertino. Oscar är en etablerad och meriterad målvakt som varit på väg till Öster tidigare. En stor och stabil målvakt med mycket pondus som kommer att passa utmärkt in i vår grupp. Robertino är en framtidsmålvakt som tagit stor kliv under 2013 och som är redo att vara med och utmana om en plats under 2014. Målvaktsfrågan har varit en högprioriterad fråga och det känns skönt att den nu är på plats och att vi hittat en så bra lösning, säger Jens Magnusson i Östers Sportgrupp.