Österakademin levererar

Nu är det klart att en av föreningens landslagsmän, Filip Örnblom, kommer att spela i den rödblå dressen även de närmaste fyra åren.

Filip som är en mycket lovande försvarsspelare och som redan under hösten fick känna på hetluften i träning med A-truppen satsar alltså vidare i Öster och till hösten på Procivitas Privata Gymnasium i Växjö.

Moderklubben heter Växjö Norra och det senaste året har Filip varit en viktig kugge i Östers U17-lag och även spelat matcher i U19-laget under hösten. Han belönades också med en plats i P15-landslaget under 2014.

Östers klubbchef Jens Magnusson:

- Vi är väldigt glada över att Filip, i konkurrens med många andra klubbar, valt att stannar kvar i Öster. Det är en spelare vi hoppas ska vara en viktig pusselbit i framtidens Öster. Filip är en talang utöver det vanliga och att han väljer att stanna i Öster är en fin kvalitetsstämpel till vår verksamhet.