Öster skriver sexårigt avtal med Adidas

Efter 6 år med tyska varumärket Puma så kan vi idag meddela att Östers IF byter materialpartner från och med den 1 januari 2019. Klubben har skrivit ett sexårigt avtal tillsammans med det internationella sportvarumärket adidas.

Avtalet gäller Elitverksamheten, Akademi- och Ungdomsverksamheten, Öster i Samhället och Östers IF Futsal. Detta tillsammans med officiell merchandise och souvenirprodukter.

Östers IF är oerhört stolta och glada över att ha skrivit ett långsiktigt avtal med adidas, där man nu hamnar sida vid sida med andra stora internationella klubbar och nationer. Avtalslängden visar tydligt vilken tro adidas har på klubben och dess framtid, med ambitionen om Allsvensk fotboll på Myresjöhus Arena.

- "Adidas står för hög kvalitét, professionalitet och fantastiska produkter, berättar Peo Jönsson, Försäljning- och marknadschef, Östers IF."

Adidas står för liknande samhällsvärderingar som Östers IF och i synnerhet arbetet kring Öster i Samhället.

- "Vi på Adidas är glada och hedrade över att återigen få vara tillbaka hos Östers IF. Tillsammans upplevde vi bland annat cupguldet 1977 och sm-gulden 1978, 1980 och 1981. Det känns spännande att få vara med på Östers resa framåt. Att få arbeta tillsammans med en klubb som både satsar på en elit- och breddverksamhet, samt tar ett samhällsansvar genom Öster i Samhället känns helt rätt för oss. Det värmer också lite extra att få arbeta tillsammans med ens moderklubb och föreningen jag supportar i Svensk Elitfotboll, säger Eric Claeson, TeamSales Manager Sverige, adidas."

Samtidigt vill Östers IF passa på att tacka Puma Nordic för ett starkt samarbete under dem senaste sex åren. Ett särskilt tack till Henrik Petersson, Lasse Björkström och Rutger Hagstad.

Kontakt:

Eric Claeson, Adidas, 0707 - 549 181