Förlust borta mot Kalmar i säsongsavslutningen.

"Känns inte rättvist att vi inte får med oss en poäng" - CS

Trots att man var det bättre laget i matchen och att man skapade en uppsjö med chanser så blev det ändå förlust i den sista matchen för säsongen. Kalmar var effektivare än Öster som bland annat hade 3 ramträffar utan att göra mål, matchen slutade 3-0 till Kalmar.

Laguppställning:

Jakob Gerrevall
Adam Modig – Johan Andersson – Jesper Andersson – Anton Swärdh
Albin Johansson – Bo Svensson – Gustav Bogren – Simon Wennerhag
Mirco Rakic – Lucas Qvist

Första halvleken:
Öster började den första halvleken bra och var det bättre laget i inledningen av matchen. Man hade bra koll på Kalmars långbollar och stängde effektivt den annars så farliga högerkanten. Trots det var det Kalmar som gjorde det första målet efter 25 minuter och det kom just efter ett inlägg från Kalmars högerkant. Öster kom för sent ut i press och inlägget letade sig fram till en Kalmarspelare som dök upp på den bortre stolpen och 1-0 var ett faktum. Även om det inte kändes som helt rättvist.
Efter det skapar Öster ett par halvchanser innan den första halvleken blåstes av.

Andra halvleken:
Öster får ingen bra start i den andra halvleken och Kalmar gjorde 2-0 redan efter 5 minuters spel. Målet kom efter ett skott utifrån där Kalmar är först på returen och bollen slogs enkelt i mål.
Efter målet spelade Öster upp sig rejält och Lucas Qvist hade ett jätteläge att sätta bollen i mål men han tog aningen för lång tid på sig och en försvarare hann emellan. Istället för 2-1 så gjorde Kalmar kort därefter ytterligare ett mål.
Öster bytte sedan samtliga spelare man hade på bänken och därefter var det endast ett lag på plan. Totalt lyckas man spela sig fram till 4 stycken frilägen och lägg därtill 3 stycken ramträffar så förstår ni hur överlägset Öster var i slutet på matchen. Men om man inte gör mål på sådana möjligheter så vinner man tyvärr inga matcher. Men 3-0 speglar definitivt inte matchbilden, det kan vi vara överens om.

Matchens spelare:
Adam Modig: Spelade riktigt bra hela matchen igenom, fruktansvärt effektiv i sitt defensiva spel.

Simon Wennerhag: Gjorde en bra match där han gång på gång hotade Kalmars backlinje med sin snabbhet.

Christian Stridhs kommentarer efter matchen:
”Tycker inte att resultatet speglar matchbilden, med alla våra chanser så känns det inte rättvist att vi inte får med oss någon poäng. Offensivt spelar vi väldigt bra och skapar mängder med chanser, tyvärr då utan att få dit bollen. Vilket man givetvis måste göra om man ska vinna matcher.”