Organisationsförändring i föreningen

Östers IF genomför en organisationsförändring vilket innebär att föreningen har beslutat att Matias Concha lämnar sin tjänst som sportchef. Vi tackar Matias för tiden han funnits i föreningen och bidragit till flera förbättringar i vår utveckling och vi önskar honom all lycka till framöver.

I samband med förändringen tillträder Peter Wibrån en tjänst som verksamhetsansvarig för föreningen. Vi kommer därtill att allokera ytterligare resurser till Ungdom och Akademi med avsikt att utveckla egna produkter från föreningen eller närområdet till elitspelare. I anslutning till denna satsning så kommer vi även att rekrytera en utvecklingschef.Föreningens elitverksamhet leds framöver av en sportgrupp bestående av huvudtränare Christian Järdler, Peter Wibrån och styrelsens sportsligt ansvarige Fredrik Gustafson. Sammantaget innebär förändringarna en förstärkt organisation som skall bidra till att Öster åter etablerar sig i Allsvenskan.

För ytterligare information kontakta:
Jonas Karlsson, Ordförande på 0736-007481 eller Fredrik Gustafson, Styrelseledamot på 0708-876184