Oavgjort på Ullevi

Öster hämtade sig mot slutet efter en svag inledning, och var id ett par lägen nära att få med sig alla tre poäng hem till Växjö.

GAIS - ÖSTERS IF 1-1 (1-0)

1-0 4 Wängberg
1-1 75  Karlsson
Publik: 2301

Malmkvist
S Karlsson - Örnblom - M Karlsson - Silverholt
Ljungberg - Drott - Silka
Pavic - Kapcevic - Helg

46' Johannesson (Kapcevic)
61' Johansson (Silka)
66' Ahrn (Pavic)

Mer statistik på förbundets matchsida.

Bildspel från matchen, foto: Andreas Nilelind/bilderna.it:

Järdler tycker:

"Om man ska säga något positivt: vi är starka sent i matcherna, vi gjorde tre mål mot Helsingborg förra veckan på tio minuter och vi är väldigt nära här, sista läget bör vi ju göra mål.

Första halvlek är vi otroligt passiva, feltajmade och fega med bollen och GAIS är klart bättre än oss och vi ska vara glada att det bara står 1-0 i paus. Vi ser inte alls ut som det lag vi sa vara.

Det ser inte bra ut första kvarten av andra heller men sista 25 är vi mycket bättre, utan att vara jättebra.

Sett över 90 minuter är GAIS bättre och vi får vara nöjda med en poäng äve om det med lite flyt kunde tippat över för oss."

Se höjdpunkter på TV4 Sport: