Nu startar vi pojkar/flickor födda 2010

Då är det äntligen dags att starta upp vårt yngsta lag-pojkar/flickor födda 2010.

Väldigt många av er var med redan förra året i Kul med boll. Kul att ni verkar trivas hos oss!

Onsdagen den 17/2 kl 18-19 vill vi gärna träffa er föräldrar för att berätta om vårt upplägg i Öster. Platsen är Pressrummet på Myresjöhus Arena (ingång Bollgatan, mot grusplanen, arenans nordöstra hörn).

På mötet kommer vi bl a att ägna en liten stund åt att gå igenom vår värdegrund. Hur uppträder vi mot unga barn mm?

Träningsstart blir sedan söndagen den 6/3 kl. 13.00-14.00 i Teknikums idrottshall.

Kan man inte komma på föräldramötet så är det självklart bara att komma till träningen.

Ett bra datum att redan nu boka in är 12/3 på förmiddagen. Då har vi en Österdag då alla våra lag fotograferas och det ges möjlighet att prova träningskläder. Exakt tid kommer inom kort.

Som alla vet så bygger våra yngre lag på ett stort föräldraengagemang bl a ledare/tränare. Vi skulle behöva förstärka detta med ännu fler för att det ska bli riktigt bra.

Hör då gärna av er så snart som möjligt om du kan/vill hjälpa till.

Från förenings sida har vi extra stöd till lagen framförallt i uppstartsdelen. Detta genom tränarhjälp och annan hjälp för att laget ska komma igång riktigt.

Från Östers sida kommer Henrik Cajnerud (ordf Öster Ungdom), Klas Persson (koordinator 6-12 år) och Jonas Knutsson (koordinator 13-16 år) samt undertecknad att vara med.

Vi bjuder på fika.

Ber att alla svarar på mailet om ni kan komma eller inte på mötet senast 12/2.

Hjärtligt välkomna!

Mvh