Matchtruppen som åker till Borlänge

Idag är det avresa mot Borlänge för A-laget, inför morgondagens möte med IK Brage i Superettans 18:e omgång.

Christian Järdler och ledarteamet har tagit ut följande matchtrupp som idag sätter sig på bussen till Dalarna:

Robin Malmkvist, Darmin Sobo, Månz Karlsson, Fredrik Lundgren, Stefan Karlsson, Calle Johansson, Liridon Silka, David Johannesson, Simon Helg, Oliver Silverholt, Emir Avdic, Dragan Kapcevic, Christian Ljungberg, Anton Andreasson, Filip Örnblom, Gustav Ahrn

Saknas i Öster gör: Mario Vasilj (sjuk), Jonathan Drott (avstängd), Mattias Pavic (skada) och Joao Pedro (skada).

Christian Järdlers tankar inför matchen:

- "Vi är inte nöjda med matchen senast då vi varken kom nära i försvarsspelet eller hade ett tillräckligt bra passningsspel. Mot Brage vill vi se ett aggressivare Öster som sitter ihop bättre och som ökar både tempo och noggrannhet i passningsspelet. Lyckas vi med det och är fortsatt starka i straffområdena så har vi alla möjligheter att ta tre nya poäng och förlänga sviten."

IK Brage - Östers IF
Lördag 16:00, Domnarvsvallen i Borlänge