Matchguiden inför Halmstads BK borta

Fjärde allsvenska motståndet för säsongen väntar i dagens träningsmatch på bortaplan mot Halmstads BK.

Efter tre tävlingsmatcher i Svenska Cupen återstår det tre träningsmatcher inför seriepremiären den 11 april.

Dagens match spelas på Skedalaheds Idrottspark avspark kl 13.00.

Östers tränare Thomas Askebrand;

- Dagens match blir en spännande utmaning. HBK är tunga att möta, men vi har en bra träningsvecka bakom oss med många spelare som gör bra saker.

Under veckans gång har det skett förändringar i Östertruppen då det stod klart att mittfältarna Otto Eriksson och Simon Wennerhag lämnade för nya utmaningar. Idag stod det klart att Isaac Shaze (läs separat artikel) ansluter till matchtruppen idag. Med i truppen finns ytterligare en akademispelare i Filip Stenmark född 1997.

ÖSTERS IF - SPELARTRUPP

1. Rasmus Rydén (mv), 3. Karl-Johan Lindblad, 4. Patrik Bojent, 5. Elmin Nurkic, 6. Mario Vasilj, 7. Freddy Söderberg, 8. Denis Velic, 9. Robin Strömberg, 10. Mehmed Hafizovic, 11. Andreas Birgersson, 14. Alexander Henningsson, 15. Jonatan Rehnström, 18. Jonathan Drott, 19. Isaac Shaze, 20. Filip Stenmark, 21. Fritiof Björkén, 27. Philip Hausenkamph och 31. Sulejmen Sarajlic (mv).

Tränare: Thomas Askebrand & Karl-Gunnar Björklund

Fyra Österspelare står över dagens match; Johan Andersson (skada), Josef Elvby (skada), Andreas Wihlborg (vilar) och Emil Andersson (vilar).

HALMSTADS BK - SPELARTRUPP

1. Stojan Lukic (mv), 2. Viktor Ljung, 3. Fredrik Liverstam, 4. Joseph Baffo, 5. Christoffer Andersson, 6. Mohammed Ali Khan, 7. Junes Barny, 8. Kristoffer Fagercrantz, 10. Antonio Rojas, 11. King Gyan, 14. Kwame Karikari, 15. Perparim Beqaj, 16. Eric Smith, 18. Shkodran Maholli, 19. Snorre Krogsgård, 24. Simon Silverholt, 28. Jesper Westerberg och 30. Isak Pettersson.

Tränare: Jan Jönsson & Torbjörn Arvidsson

DOMARTEAM

Domare: Antti Kanerva

Ass. domare 1: Luke Perparim Kyqyku