Matchguide inför Öster mot Ängelholm

Serien vände borta mot Hammarby senast. I kväll hoppas Öster kunna vända även poängtrenden och det kommer bli en spännande match mellan två lag som vill bjuda upp till spel.

När omgång 17 nu står för dörren, dagen till ära med ett underbart fotbollsväder, så ser vi fram emot en härlig fredagskväll med en fartfylld och underhållande match, full av nerver och spänning. Avspark 19.20!

Kvällens motståndare Ängelholms FF, har liksom Öster under våren, trevat och försökt hitta sitt spel. Laget ligger just nu två poäng före Öster (på kvalplats), strax ovanför kvalstrecket.

Under veckan har Öster förstärkt truppen med backen Tibor Joza, som lånats in från Allsvenska Falkenbergs FF. Den 28-årige nykomlingen blev spelklar för Öster under torsdagen och kommer finnas med i kvällens trupp. På långtidsskadelistan återfinns sedan tidigare backarna Elmin Nurkic (korsband) och Emil Andersson (hälsena). Mario Vasilj kommer inte till spel i kväll, sedan en magnetröntgen visat på en bristning i lårmuskeln (se intervju nedan).

Ängelholm har å andra sidan drabbats av främst avstäningar och har liksom Öster tvingats rotera spelare inför de senaste matcherna. Inför kvällens match saknar Ängelholm tre avstängda spelare (se nedan). Däremot får de tillbaka två som stod avstängda i föregående omgång. En av dem är den förre Österspelaren Fredrik Lundgren som förmodligen startar som mittback i kväll (läs dagens Smålandsposten).

Peter Wibrån inför matchen;

Mario Vasilj om skadan, matchen och hösten;

ÖSTERS IF

Tabellplacering: 13

Gjorda mål: 21
Insläppta mål: 24
Tabell: 4-5-7 21-24 17p
Tre senaste: Hammarby (b) 3-0, Hammarby (h) 0-2, Degerfors (b) 0-2
Avstängda:

ÄNGELHOLMS FF

Tabellplacering:11

Gjorda mål: 20
Insläppta mål: 29
Tabell: 5-4-7 20-29 19p
Tre senaste: GAIS (b) 1-0, GAIS (h) 1-0, Östersunds FK (b) 1-2
Avstängda: Mikael Dahlgren, Erik Johansson och Eric Pothast

DOMARTEAM

Domare: Robert Daradic, Helsingborg

Ass. domare 1: Pär Lindström, Farsta

Ass. domare 2: Niclas Ivarsson, Stockholm

Fjärdedomare: Pär Leek, Vetlanda

ÖSTERTRUPPEN

1. Oscar Berglund (mv), 2. Andreas Wihlborg, 3. Joakim Lindner, 4. Patrik Bojent 5. Marcus Bergholtz, 7. Freddy Söderberg, 8. Denis Velic, 10. Alhaji Gero, 12. Alexander Nadj (mv), 14. Alexander Henningsson, 15. Andreas Birgersson, 18 Tibor Joza, 19. Simon Wennerhag, 20. Otto Eriksson, 22. Josef Elvby, 25. Johan Andersson och 27. Karl-Johan Lindblad.

BILJETTER

Köp din matchbiljett online Webbiljett.se/osterfotboll. Biljettservice öppnar redan kl 11.00. Köp din biljett i god tid för att undvika köer strax före matchstart. Telefon 0470-731225.

MATCHER PÅ ARENASKÄRMAR

Övriga matcher i omgång 17 spelas i morgon lördag.

MATHVÄRD

SHARP

MATCHBOLLAR

RESTAURANG ÖSTERGATAN

MATCHLÄNKAR

TV-SÄNDNING

Matchen sänds på TV12. Samtliga matcher går dock alltid att se i TV4 Play Premium eller via CSPORTS

BAR & RESTAURANG

Börja matchdagen i Sportbaren Della Vittoria eller inled dagen med matchens buffé på Östergatan. Denna veckamed italiensk inspirerad buffé. Endast 199 kr. Boka bord på kontakt@ostergatansrestaurang.se eller ring 0470-731250.

Besök Östergatan på webben - Välkomna!

VÄLKOMNA TILL MYRESJÖHUS ARENA!