Marcus Bergholtz lämnar Östers IF

Nu står det klart att mittfältaren Marcus Bergholtz inte kommer att spela vidare i Östers IF.

Parterna har inte kommit överens om ett nytt avtal och det befintliga bryts därmed vid årsskiftet.

Marcus Bergholtz kom från Helsingborgs IF till Östers IF i Superettan under säsongen 2012. Han har representerat Östers IF i 62 tävlingsmatcher, i vilka han gjorde sammanlagt nio mål och fem assister.

Östers klubbchef Jens Magnusson:

-Vi hade mycket positiva samtal med Marcus direkt efter säsongen och erbjöd honom då ett bra avtalsförslag, något han ställde sig positiv till. Vi ansåg att han var en prioriterad spelare att behålla, men tyvärr har Marcus nu ändrat inställning och han är inte längre intresserad av att spela vidare i Östers IF. Eftersom vi inte har möjlighet att behålla det gamla avtalet i division ett, så återstår inget annat alternativ än att gå skilda vägar. Föreningens ekonomi måste gå i första hand och då får vi göra ett val vi helst inte hade velat göra. Vi önskar Marcus lycka till framöver.

Spelare med kontrakt 2015: Robertino Kljajic, Emil Andersson, Elmin Nurkic, Johan Andersson, Karl-Johan Lindblad, Mario Vasilj, Denis Velic, Otto Eriksson, Mehmed Hafizovic, Alexander Henningsson, Simon Wennerhag, Andreas Wihlborg, Andreas Birgersson, Jonathan Drott och Freddy Söderberg.

Spelare som lämnat truppen: Tibor Joza (lån Falkenbergs FF), Alexander Nadj, Oscar Berglund, Jonas Hellgren, Vlado Zlojutro, Alhaji Gero och Marcus Bergholtz.