Liridon Silka klar för Östers IF

Den 27-åriga mittfältare Liridon Silka har skrivit på för Östers IF och ansluter till klubben vid starten av säsongen 2018 i januari. Liridon kommer närmast från IFK Värnamo där han under säsongen spelade 32 matcher och gjorde 3 mål samt 4 assist.

Hur känns det att komma till Östers IF?
- ”Jag är glad och stolt över att vara en del av Östers IF. Jag känner att detta klubbyte är rätt för min karriär och jag hoppas att jag kan utvecklas ytterligare i denna fina miljö.”

Vad vet du om klubben sen tidigare?
- ”Att klubben har haft många fina år och att man tagit SM-guld fyra gånger. Sen har jag fått förklarat för mig att det är en klubb som har bra förutsättningar för att ta sig upp till Allsvenskan igen.”

Varför blev det Öster för din del och vad kommer du bidra med?
- ”För att Öster vill spela allsvensk fotboll om något år precis som jag. Sen så vill jag vara en spelare under Jädlers ledning, han har många bra ideeer och vill spela en offensiv fotboll. På planen hoppas jag att mitt fina passningsspel kommer synas. Jag bygger gärna upp spelet från en position lite längre ner i banan.”

Dina tankar om säsongen som väntar?
- ”Jag hoppas att vi kan sätta grunderna i vårt spel på försäsongen och göra bra ifrån oss i cupen och komma väl förberedda till seriespelet. Vi ska vara med i toppen och spela en underhållande fotboll.”

Namn: Liridon Silka
Ålder: 27
Position: Central mittfältare
Moderklubb: LSW IF
Tidigare klubbar: Motala AIF , Jönköpings Södra, IFK Värnamo

Välkommen till Östers IF Liridon!