Landskamp för svenska damlandslaget på Myresjöhus Arena!

I sommar är det dags för Damlandslagets EM och laget sparkar igång med tufft motstånd mot Tyskland. Nu står det klart att en del av förberedelserna, landskampen mot Skottland, spelas på Myresjöhus Arena den 13 juni.

Efter det senaste OS-silvret har fokus för Damlandslaget riktats mot sommarens EM i Holland. Där väntar gruppspel mot Tyskland, Ryssland och Italien. 2017 har hittills inneburit en rad förberedelser inför sommarens EM, bland annat genom landskamper mot England, Norge och Kanada. Nu står det också klart hur de sista förberedelserna kommer att se ut – på Gamla Ullevi i Göteborg möter man USA den 8 juni och den 13 juni tar man sig an Skottland på Myresjöhus Arena.

Matchen mot Skottland blir den fjärde i ordningen som Sverige spelar i Växjö. På Myresjöhus Arena har de tidigare mött Nordirland, Island och Schweiz. Matchen spelas den 13 juni klockan 18.00 och blir den sista innan den svenska EM-truppen tas ut. Biljetter hittar du här.