Johan & Robin rapporterar från Turkiet

Väntan på buss till träning

Dag 1 - fredag 27 mars

13.00 rullade bussen från Växjö ner genom Skåne och över bron till Köpenhamn och Kastrup. Vi kom fram strax efter klockan fyra och eftersom det var lång kö så blev det tight med tiden. De flesta av oss hann dock slänga ner en macka innan planet lyfte. Allt gick som planerat, för alla utom Josef som stod kvar på flygplatsen utan sin väska. Var den har tagit vägen är än idag ett mysterium. På bussen till hotellet fick vi lite härlig underhållning i form av skönsång av Jonte Rehnström.

Vi fick lite ”nattamat”, som det stod på schemat, innan det var dags att hoppa i säng efter en lång resdag, imorgon börjar träningslägret på riktigt och årets första pass på naturgräs. Fotboll ska spelas på gräs, så det ska bli kul att äntligen få känna på det.

Robin Strömberg heter jag och det är jag som skrivit denna korta text som sammanfattar vår första dag på lägret. Tanken är att jag ska summera våra dagar här nere i Turkiet på ett roligt sätt så att intresserande kan gå in och läsa om hur vi har det här nere. Jag är en av många nya spelare inför denna säsong och därför vill jag börja med att presentera mig själv lite kort. Under lägret ska jag och Johan Andersson presentera samtliga nya spelare lite kort.

Robin Strömberg

• Ålder: 23 år
  • Position: Offensiv mittfältare
  • Tröjnummer: 9
  • Tidigare klubbar: Tollarps IF, Thor Akureyri och Mjällby AIF
  • Rumskompisar: Alexander Henningsson och Joel Rajalakso
  • Drömresmål: Bora Bora

Fem snabba

• Simpsons eller Family Guy
  • Solsemester eller Skidsemester
  • Kaffe eller Te
  • Let’s Dance eller På Spåret
  • Premier League eller La Liga

Josef Elvby leder uppvärmningen

Dag 2 - lördag 28 mars

Eftersom det blev ganska sent igår så fick vi en timmes extra sömn och frukosten var inte förrän klockan 09.00 i morse. Det hindrade dock inte Anderas Birgersson och Kalle Lindblad, morgonknegarna, från att stiga upp en timme tidigare än alla andra. Vi hade en ledig förmiddag och de flesta spenderade dessa på sina rum eftersom det regnade. När det var dags för lunch möttes vi av en matsalshysteri där människorna liknade 200 hungriga gamar. Det var fullt krig ute vid grillbuffén.

Hur som helst så kom vi mätta och belåtna därifrån och började ladda upp inför årets första gräspass. Vi möttes av orkanvindar på planen som höll relativt gott skick, men trots det lyckades vi genomföra passet på ett bra sätt och lag röd kammade hem träningslägrets första poäng i poängspelet. Frågan är om det var röda lagets förmåga eller om det var högre makter som stod för avgörandet, jag låter det vara osagt.

Kvällens skönsång stod undertecknad för och jag skulle vilja påstå att tolkningen av Magnus Ugglas ”Trubaduren” skulle hört hemma i TV-programmet ”Så mycket bättre”. Teori var det sista som stod på dagens schema och det avslutade en bra dag nere i Turkiet, imorgon väntar dubbelpass och förhoppningsvis sol! På återseende!

Jonathan Drott

• Ålder: 22 år
  • Position: Innermittfältare
  • Tröjnummer: 18
  • Tidigare klubbar: Bäckseda IF, Myresjö IF och Jönköping Södra
  • Rumskompisar: Emil Andersson och Elmin Nurkic
  • Drömresmål: Nya Zeeland

Fem snabba

• Naturgräs eller Konstgräs?
  • Jul eller Påsk?
  • Ronaldo eller Messi
  • Film eller Bok
  • Pizza eller Hamburgare