Joel Rajalakso ansluter till Östers IF

Östers IF har gjort klart med den
21-årige anfallaren Joel Rajalakso.

Moderklubben heter Enköpings SK där han gick hela vägen från pojklagen till en tidig A-lagsdebut.

Han hann även med ett par ungdomslandskamper innan han inför säsongen 2013 värvades till Åtvidabergs FF. Joel är en forward som är användbart både på en kant och centralt.

Kontraktet är skrivet tom 2016 där Öster under 2015 lånar Joel från Åtvidaberg.

- Vi är självklart väldigt glada över att kunna knyta till oss en så pass meriterad spelare som Joel som fortfarande är ung med en stor utvecklingspotential. VI får en snabb och hårt arbetande forward med en bra vänsterfot säger Jens Magnusson, Klubbchef Östers IF.

- Jag blev kontaktad för några veckor sen och det kändes intressant. Det är ingen vanlig klubb i division 1. När jag var här och hälsade på fick jag mycket goda intryck. I Öster hoppas jag få speltid som jag behöver och som hårt arbetande kunna bidra med mycket energi till laget. Jag hoppas min vänsterfot kommer till användning och att jag som bra avslutare får göra något mål, säger Joel Rajalakso.

Följ Östers IF i sociala medier: