Inför U21 hemma mot GAIS

Senast i tisdag, spelade ett rekordungt U21 oavgjort på bortaplan. I kväll tar de emot GAIS på Myresjöhus Arena - Avspark kl 17.00 - Välkomna!

Skador och hög belastning på spelarna i A-truppen som i morgon möter Ängelholms FF i en viktig poängmatch i Superettan. Därför tar ett ungt lag emot kvällens motståndare i GAIS.

I kvällens Öster spelar 18-årige Luis Alberto Gutierrez Herrera, som tränat tillsammans med A-laget under veckan.

Peter Wibrån inför matchen

- Grabbarna gjorde bra i från sig borta mot Ljungskile SK i tisdags och fick med sig en poäng hem. Att vi fortsätter matcha ett ungt lag, har naturligtvis att göra med veckans matchbelastning på våra spelare från U17 upp till A-lag. Vi ser veckans två U21-matcher som utmärkta tillfällen för våra yngre spelare att skaffa sig nya och viktiga Aha-upplevelser. Det är också bra tillfällen för de yngre spelarna att visa vad de går för och vart de står i sin individuella spelarutveckling. Inför kvällens match har vi roterat in flera nya spelare så att fler får chansen att känna på U21-spel.

Östertruppen för kvällen består av tio spelare från U19-truppen och fyra från A-truppen:
1. Tobias Dahlberg (mv), 2. Fredrik Henriksson, 5. Henrik Widén, 6. Bo Svensson, 7. Valentino Srpcanski, 8. Martin Srpcanski, 9. Jonatan Rehnström, 10. Pontus Gitselov, 11. Bajram Haziri, 14. Charlie Vindehall, 15. Emil Jönsson, 16. Lukas Quist, 17. Erik Cajnerud, 18. Gustav Bogren och 22. Mattias Afram.

AVSPARK 17.00 - VÄLKOMMEN TILL MYRESJÖHUS ARENA!