Inför U21 borta mot Ljungskile SK

Bortamatch i Folksam U21 Superettan Södra, Ljungskile SK väntar, ett ungt Öster tar sig an utmaningen.

Skador och hög belastning på spelarna i A-truppen gör att Öster ställer upp med ett rekordungt lag i sin helhet.

I kvällens Öster spelar chilenaren Luis Alberto Gutierrez Herrera, som tränat tillsammans med U19 senaste veckan. Luis kommer spela även i matchen mot GAIS på torsdag.

Peter Wibrån inför matchen

- Bra är att många unga U17/U19-spelare kommer få spela två U21-matcher under veckan, medan A-laget fokuserar på Ängeholm på fredag. En framflyttad GAIS-match, landade plötsligt i ett redan tätt matchschema nu på torsdag kväll på MHA. Det gör att vi nu använder fler yngre spelare än i vanliga fall. Bra är som sagt att vi istället kan träna med hela vårt A-lag intakt fram till fredag. Bra är att vi får chansen att se Luis i matchspel, inte bara i träning. Christian Stridh coachar laget istället för mig i kväll.

Östertruppen för kvällen består av tio spelare från U19-truppen och fyra från A-truppen:
2. Fredrik Henriksson, 3. Oskar Dahlström, 6. Bo Svensson, 7. Valentino Srpcanski, 8. Johan Hjalmarsson, 9. Jonatan Rehnström, 12. Ivan Gibanica (mv), 14. Charlie Vindehall, 15. Emil Jönsson, 16. Lukas Quist, 19. Simon Wennerhag, 20. Jonathan Stolth, 22. Luis Alberto Gutierrez Herrera och 23. Philip Hausenkamph.

Avspark kl 17.00 på Skarsjövallen!