Inför SE omgång 12 mot GAIS borta

Superettans 12:e omgång står för dörren. På Gamla Ullevi tar GAIS emot Östers IF kl 16.00.

Efter sex obesegrade omgångar bröts senast trenden hemma mot Östersunds FK då gästernavann med 0-1.

Dagens motståndare GAIS placerar sig på näst sista plats i tabellen samtidigt som dagens Öster fightas för att behålla kontakten med mittenlagen få med sig tre viktiga poäng inför nästa omgångs Smålandsderby mot Jönköpings Södra IF som just nu har tre pinnar mer än Öster.

Roberth Björknesjö inför kvällens match

- Vi ska utmana deras backlinje. För övrigt ska vi bygga vidare på det som vi påbörjat, trots att det gått lite tungt senaste tiden. Vi ska fortsätta göra samma saker fast bättre och bättre. Superettan är en lång serie och det kommer gå lite upp och ner för olika lag. Senaste två matcherna tycker jag att vår prestation varit sämre, matcherna tidigare har vi gjort det bra men att vi däremot tappat ledningsresultaten. Att ta kryss och ha spelat bra är ok, att ha spelat bra men tappa ledningsmatcher är mindre bra... vi har trots allt inte förlorat matcher utan kryssat, att förlora en match som senast och vi presterar mindre bra, det känns tyngre. Idag är det dags att vända trenden och prestera bra igen, ta lärdom från tidigare matcher och fortsätta tro på det vi håller på med.

Östertruppen

1. Oscar Berglund (mv), 2. Andreas Wihlborg, 3. Joakim Lindner, 4. Patrik Bojent, 5. Marcus Bergholtz, 6. Mario Vasilj, 7. Freddy Söderberg, 8. Denis Velic, 10. Alhaji Gero, 11. Jonas Hellgren, 12. Alexander Nadj (mv), 14. Alexander Henningsson, 15. Andreas Birgersson 18. Pa Konate, 22. Josef Elvby och 27. Karl-Johan Lindblad.

Avspark 16.00 på Gamla Ullevi - Matchen sänds på TV4 SPORT - TV4 PLAY - CSPORTS