Inför: Östers IF - Halmstads BK

För österälskaren vankas det finfina dagar framöver. På tisdag är det smålandsderby-retur mot KFF, men redan på fredagen är det dags för spännade match när Halmstads BK kommer till Myresjöhus Arena.

- Du kan bara fokusera på en match i taget. Det låter tråkigt men så är det ju. Vi har haft genomgång av vad som hände i Åtvidaberg, men vi har valt att inte älta utan se på klipp där vi gör bra saker istället. Man gör dåliga matcher ibland, så är det för alla, det gäller att se vad vi gör för fel och vi ska titta på vad vi trots allt gör bra, säger Thomsson.

Vad blir det för match mot Halmstad tror du?
- De lever på aggresivitet och kontringsspel. Tycker att de har bra inläggsfötter och några andra bra saker. Vi ska spela på löpande spelare och göra det vi är bra på. Sätta fart på bollen blir viktigt mot ett lag som Halmstad, påpekar Thomsson.

Har Östers IF ett psykologiskt övertag, med tanke på trenden (om man bortser från Åtvid) och med tanke på tabellplaceringen som ju är lite bättre än HBK:s?
- Ja det tycker jag. Vi har gett oss fasen på att sälja oss dyrt och vi hoppas på bästa stöd från hemmapubliken. I gengäld ska vi visa att vi är ett bra fotbollslag, säger Thomsson.

Du gör vissa ändringar i truppen, jämfört med senast mot Åtvidaberg, vilka?
- Månz Karlsson kommer tillbaka efter sin avstängning och Kenny Pavey är tillbaka efter skada, avslutar östertränaren.

Östers trupp mot Halmstads BK:
Robertino Kljajic,, Joakim Wulff, Patrik Bojent, Månz Karlsson, Mario Vasilj, Elmin Nurkic, Stefan Karlsson, Juan Robledo, Johan Persson, Josef Elvby, Kenny Pavey, Marcus Bergholtz, Alexander Henningsson, Denis Velic, Johan Andersson, Vlado Zlojutro, Pablo Piñones-Arce, Freddy Söderberg, Alhaji Gero.