Inför: Östers IF - BK Häcken

Det är tätt mellan matcherna just nu för Östers IF. På onsdagen är det dags igen, BK Häcken står för motståndet på Myresjöhus Arena. Obesegrade Östers IF har fått en bra start på Allsvenskan och tränare Andreas Thomsson, liksom resterande delar av laget, är sugna på match.

- Det är inspirerande. Vi känner oss fortsatt starka. Det är uppenbart att killarna är sugna på match. Det ska bli skönt att få springa ut på hemmagräset igen och vi har en offensiv inställning till varje match.

Hur ser du på motståndet, BK Häcken?
- Det är ett topptippat lag och självfallet ett bra fotbollslag. Men jag känner att även vi är ett bra lag. De har en hög nivå på samtliga moment i spelet, vare sig det handlar om omställningsspel, försvarsspel eller avslutning.

Östers IF gjorde återigen ett sent mål (mot Syrianska). Är det en tillfällighet?
- Nej det vill jag inte tro. Vi tror på det vi gör och jobbar hela matchen ut. Oavsett läge i matchen har vi ett bra kroppsspråk och vi känns starka i slutet. De flesta matcher öppnar upp efter 60 min och då gäller det att vara med.

Appropå slutet av matcherna: Inhopparna har vid flera tillfällen i år kommit in och förändrat matchbilden. Hur ser du på det?
- Så är det ju, det stämmer. Det är bra väldigt bra att inhopparna kommer in o tar för sig. Poäng på dem är viktigt. Vi har alternativ till start-uppställningen, vilket är viktigt tycker jag.

Truppen mot BK Häcken:
Målvakter: Alexander Nadj, Robertino Kljajic.
Backar: Patrik Bojent, Stefan Karlsson, Månz Karlsson, Elmin Nurkic, Mario Vasilj, Juan Robledo.
Mittfältare: Kenny Pavey, Alexander Henningsson, Darijan Bojanic, Marcus Bergholtz, Johan Persson, Josef Elvby, Vlado Zlojutro.
Anfallare: Pablo Piñones-Arce, Freddy Söderberg, Denis Velic.