Inför: Östers IF - Åtvidabergs FF

Måndagen den 13 maj blir en speciell dag för Östers IF tränare Andreas Thomsson. Då möter han sitt förra lag Åtvidabergs FF, när de kommer till Myresjöhus Arena för att göra upp om poängen.

- Det ska bli kul att hälsa på grabbarna i Åtvidaberg men när domaren blåser till match är det ingen skillnad alls. Då är det som vilken drabbning som helst, säger Thomsson.

Hur är stämningen i laget, inte minst med tanke på förlusten senast mot Halmstad BK?
- Det känns om att vi äntligen fått träna lite. Det täta matchandet har slitit lite på vår trupp, men nu har vi fått upp "pulsen" på träningen. Vi känns starka och jag hoppas verkligen vi visar det mot Åtvidaberg, menar Thomsson.

Vad måste göras bättre än vad som blev fallet mot HBK?
- Det var väl en oavgjord match som de vann. Vi hade lite dålig kvalité på våra inlägg och jag tycker det var synd att vi inte kunde inleda andra halvlek på ett bättre sätt, säger Thomsson.

Hur ser du på Åtvidabergs FF, anno 2013?
- De är ju traditionellt starka hemma på konstgräs, men det har väl jämnat ut sig lite. Det där med att de är två olika lag hemma/borta är bara en myt, säger Thomsson.

Velic och Piñones-Arce är avstängda och Robledo är skadad. Hur påverkar det?
- Det blir ju lite förändringar men det ska nog gå bra det också, ler Thomsson hemlighetsfullt.

Truppen:
Alexander Nadj, Robertino Kljajic, Månz Karlsson, Stefan Karlsson, Mario Vasilj, Elmin Nurkic, Patrik Bojent, Johan Andersson, Alexander Henningsson, Josef Elvby, Marcus Bergholtz, Johan Persson, Vlado Zlojutro, Fredrik Lundgren, Kenny Pavey, Darijan Bojanic, Matteo Blomqvist-Zampi, Freddy Söderberg,