Inför: Djurgårdens IF - Östers IF

Oavsett hur matchen mot Djurgårdens IF slutar på söndag, är Östers IF historisk. Matchen är ju som bekant den sista som Djurgårdens IF spelar på Stockholm Stadion. Någonsin.
Men det faktum att det är en match som betyder mycket för motståndaren, är inget som spelar roll. Det menar östertränaren Andreas Thomsson.

- Vi ska ha fullt fokus inom de kritade linjerna och vi känns fysiskt starka. Vi ska vara minst lika taggade som Djurgården. Detta ska vi klara av även om det är en speciell match med stadion-avslutningen, säger Thomsson.

Djurgården som lag, vilka är dina tankar?
- De har tajtat till det och gått bra den senaste tiden. Jag var nog lite förvånad över att de låg sist där ett tag. De är inte 16:e lag i allsvenskan i alla fall.

Östers IF senaste, 0-2 mot IFK Norrköping. Kan det bli mer orättvist?
- Nej det var tufft. Vi hamnade i brygga i och med baklängesmålen. Sen skapar vi oerhört många bra chanser. Vi ska undvika att gå bort oss defensiv, och sätta chanserna. Det kändes märklig att vi inte fick håll dem, men det jämnar väl ut sig, som de säger...

Vad sa du efter matchen med tanke på förlust, men väldigt fin insats?
- Att vi gjorde en bra prestation. Att vi skapade chanser efter etablerat anfallsspel, inte bara på kontringar. Det tar vi med oss, vi ska se möjligheterna.

Ändringar i truppen jämfört med senast?
- Matteo går ut. Juan Robledo och Fredrik Lundgren går in. Vi är i Stockholm med 19 man, avslutar österstränaren Andreas Thomsson.

Truppen mot Djurgårdens IF:
Alexander Nadj, Robertino Kljajic, Patrik Bojent, Elmin Nurkic, Juan Robledo, Mario Vasilj, Månz Karlsson, Johan Andersson, Stefan Karlsson, Marcus Bergholtz, Josef Elvby, Darijan Bojanic, Alexander Henningsson, Johan Persson, Fredrik Lundgren, Vlado Zlojutro, Denis Velic, Freddy Söderberg, Pablo Piñones-Arce