BALCO NY DRÄKTPARTNER

Under 2019 års säsong så välkomnar klubben det Växjöbaserade storföretaget Balco in som ny dräktpartner och partner till Öster i samhället.

Under året så kommer Balco att pryda våra nya matchshorts samt stötta vår verksamhet kring Öster i Samhället.

Jesper Magnusson, Personalchef på Balco, kring Östers elitsatsning:

”Vi kommer att gå in och bli en partner till Östers IF:s elitverksamhet. Fotbollen har en viktig roll i Växjö på flera plan, och att ha ett lag på den hösta nivån i en stad som Växjö är givet – därför ser vi fram emot att bli en del av Östers IF:s satsning på vägen tillbaka till Allsvenskan.”

Jesper fortsätter att berätta:

"För Balco är hållbarhet nära förknippat med vår produkt och affärsidé, vilket gör det extra roligt att stötta Öster i samhället, som vi anser är ett utmärkt projekt för att få ett bättre socialt hållbart samhälle i Växjö."

”Oerhört kul att få in en ny viktig partner som Balco med ett välkänt internationellt starkt varumärke i sin bransch. En stark lokal anknytning med säte i Växjö och närmare 200 anställda i stan. Att Balco väljer att kliva in som dräktpartner på våra matchshorts under 2019 samt stöttar vår verksamhet kring Öster i Samhället känns mycket bra”, berättar Peo Jönsson, försäljning- och marknadschef Östers IF.

Kontaktpersoner:

Peo Jönsson, 070-245 81 03