Akademisvepet vecka 22

Hur gick det för våra akademilag i helgens matcher? Svaret får ni i akademisvepet nedan.

U19 Allsvenskan Södra - Vår | Ängelholm - Öster 3 - 1 (3 - 1)
Målskytt: Flamur Dzelili

Huvudtränare Fredrik Bild om matchen:

- "Efter två raka segrar blev det förlust i bortamatchen mot Ängelholm. Vi mötte ett lag som stod väldigt lågt och satsade på omställningar efter våra misstag. Detta gjorde de lyckosamt då två av målen försiggicks av att vi tappade boll på deras planhalva där de ställde om snabbt. När vi dessutom förlorade de flesta kampmomenten och var passiva på defensiva fasta situationer hade vi en rejäl uppförsbacke som vi inte kunde klara av. Ny match redan på onsdag då vi tar emot HIF och då krävs det att vi kommer upp i kvalité i våra prestationer."

U17 Division 1 Södra | Östers IF - Utsiktens BK 3 - 1 (3 - 0)
Målskyttar: Ludvig Welin 2, August Ekelöf

Tränare Markus Lindbergs tankar om matchen:

- "En match där vi styr spelet både igenom bra försvarsspel men även bra uppbyggnadsspel. Stor del av matchen har vi bollinnehavet och lyckas ofta spela oss förbi första och andra lagdelen på motståndet. Bra återerövringsspel gör också att vi gör målen.”