Akademisvepet v.25

Östers IF U19 tog under måndagkvällen en trepoängare hemma mot Trelleborgs FF.

Tränare Fredrik Bild i om segern:

- "Vi tog en tung seger mot ett Trelleborg som är ett topplag i Allsvenskan Södra och som kom till Växjö med fyra raka segrar utan insläppt mål. Det dröjde dock bara tre minuter innan vi kunde spräcka deras nolla då Karl Hjertberg höll sig framme på Emir Avdics passning efter ett fint förarbete av Daniel Hultqvist. En kvart senare var det dags igen då Karl Hjertberg och Daniel Hultqvist snyggt spelade sig igenom Trelleborgsförsvaret och den sistnämnde kunde öka på till 2-0. Större delen av första halvlek genomför vi på ett bra sätt. I andra halvlek sjönk tempot och spelkvalitén från båda lagen men vi krigade på och låg oftast rätt i våra positioner vilket gjorde det svårt för motståndarna att skapa alltför mycket. Sammanfattningsvis vinner vi matchen rättvist."

Östers IF - Trelleborgs FF 2-0 (2-0)

Målskyttar: Karl Hjertberg, Daniel Hultqvist

Huvudtränare Markus Lindberg om matchen:

"Tyvärr åker vi på en förlust borta mot Ängelholm. En onödig förlust där vi inte är tillräckligt fokuserade på att prestera bra. Matchen i sig är en ganska dålig fotbollsmatch där vi inte får igång något eget effektivt anfallsspel utan slarvar i både tekniker och hur/var vi positionerar oss. Ser vi framåt har vi två matcher till att visa upp oss och visa vilken nivå vi kan prestera på, innan vi går på uppehåll".

Ängelholms FF - Östers IF 3-2 (1-2)

Målskyttar: Oskar Gabrielsson, Isak Samuelsson