Akademispelare från Right To Dream tränar med Öster

19-årige Richard Donkor från Right To Dream-akademin i Ghana kommer under några veckor att träna med Östers IF.

Provspelet möjliggörs genom samarbetet med Right To Dream. Richard Donkor har beskrivits som allround offensivt, är mycket snabb, teknisk och är bra på att utmana.

Richard anslöt direkt från akademin i Ghana till Göteborg och allsvenska BK Häcken i slutet av april 2014. Under halvåret i Häcken spelade han U21-matcher och spelade en tävlingsmatch i Svenska Cupen innan han återvände tillbaka till Ghana i januari.

- Det är vårt samarbete med Right To Dream som gör det aktuellt. Att han redan varit i Sverige och BK Häcken i ett halvår, betyder mindre omställning för honom och han förväntas kunna prestera bästa möjliga när han är här. Alla kostnader i samband med provspelet bekostas av Right To Dream och att de låter honom stanna i några veckor, ger oss bättre möjlighet att lära känna honom, både som individ och spelare.

Han kom till Växjö i söndags och han tränade med laget igår, säger Östers sportchef Peter Wibrån.

I Öster finns sedan tidigare en spelare från Right To Dream i Ghana. Det är mittfältaren Isaac Shaze som skrev 1-årskontrakt med Östers IF i samband med att klubben påbörjade samarbetet med akademin i

i mitten av mars i år.

Länkar

Följ Östers IF i sociala medier: